Začínal na pozici obchodního zástupce a už je z něj manažer obchodního týmu.
Tentokrát jsme vyzpovídali našeho mladého vedoucího obchodního týmu, který je ukázkou toho, jak rychle se člověk v Extérii dokáže posunovat. Začínal na pozici obchodního zástupce a už nyní tvoří svůj vlastní tým. Zeptali jsme se Filipa Adamčíka, co ho k Extérii přivedlo a jak si udržuje stálou motivaci.
Co vás k Extérii přivedlo? Proč jste se rozhodl právě pro tento typ obchodu?
Do Extérie jsem se dostal přes kamaráda, který zde také pracuje a kterého jsem zde před mnoha lety doporučil na Opavsko. Celou dobu jsem dělal prodej produktu a až teď jsem se dostal ke službě.
Pamatuji si, že jsme byli vždy v práci proškolováni o bezpečnosti práce a požární ochraně, takže jsem věděl, že je to nutnost. Proto mi tato oblast přišla jako nejlepší způsob prodeje a hlavně v podstatě nejlehčí způsob, protože BOZP je zákonem daná.
Jsou na Vaší pozici nutné znalosti z BOZP?
S BOZP jsem se předtím už samozřejmě setkal, takže základy znám. Detaily se dozvídám spíše z praxe, když komunikuji s klienty. A také díky argumentům, které probírám s techniky.
Na jakou pozici jste nastoupil a kam jste se za tu dobu posunul?
Nastoupil jsem v září 2022 na pozici obchodního zástupce pro Ostravu a posunul jsem se na pozici vedoucího obchodního týmu.
Jaké jsou hlavní výhody Extérie? V čem je podle Vás jedinečná?
Hlavní výhody vidím určité v té komplexnosti služeb. Co se týče BOZP, většinou si klienti musí najít někoho na bezpečnost práce, dále na požární ochranu a hygienu, ale my se komplexně staráme o všechno. Za klientem tedy přijde jeden člověk a provede vše najednou – udělá jim roční prověrku, zkontroluje pracoviště – a oni se tak mohou věnovat jen svému byznysu. Navíc mají vše vyřešeno v jeden den a nemusí dále řešit případné kontroly jiných orgánů.
S tímto balíčkem se na trhu setkám jen málokdy, většinou má konkurence jiné externí zástupce, které si sami klienti musí obvolat a vše si pohlídat. Tito externí technici už ale nepřijíždí v případě kontroly, zatímco u Extérie jsou naši technici u inspekce přítomni.
Jak vypadá Váš běžný pracovní den?
Klasický pracovní den začíná tím, že ráno vstanu (smích), posnídám. Pracovní ráno začnu přečtením e-mailů, zapnutím kalendáře, kde mám jasně rozčleněno, co budu dělat. Dále záleží na tom, co v ten týden mám – buď mám naplánované klienty, jezdím za nimi a rozvážím jim obnovy, nebo mám pohovory. Každé pondělí mívám porady, to znamená starání se o manažery. Také máme různé tréninky, kdy jezdíme do terénu s manažery a učíme je, jak mají fungovat, a ukazujeme jim příklady, jak pracovat s klienty a podobně.
Momentálně tvořím jeden tým, který bude pro Ostravu, a máme v plánu rozjet více týmů, protože Ostravsko je ohledně firem dost rozmanitý kraj.
Jak si udržujete motivaci?
Vždy si nastavuji měsíční cíl v prodeji, který bych měl mít já a který by měl mít tým. Pokud tým splní tyto cíle, tak jsou samozřejmě benefitováni, a pokud to splním já, mám radost, protože mám výdělek, který jsem chtěl za ten měsíc učinit.
Přečtěte si také: Školení o komunikaci s klienty.
Máte vysoké nároky a cíle? Jste náročný?
Sám na sebe přísný určitě jsem, jelikož i mé cíle jsou vysoké. Chtěl bych se posunout jak kariérně, tak povahově, komunikačně a podobně.